perjantai 18. lokakuuta 2013

Kynnet ja lakkaus #1

Kuva Geelikynsistä
Oon joskus saattanut mainita, että täällä blogissa höpistään myös kynsistä niin lunastetaanpa nyt se lupaus sitten. Mä en tiedä kuinka moni muistaa, että meillä oli koulussa rakennekynsikurssi (joskus tossa keväällä), jossa kaikki teki toisilleen geelikynnet harjoituksena. Ajatus geelikynsistä kauhistutti mua, koska mulla on itellä aina ollut omat pitkät ja vahvat kynnet ja rakennekynsien hankkiminen tarkoitti sitä, että nää omat kynnet joudutaan kyniin lyhyeksi. En muista oonko julkassut täällä kuvia mun kynsistä, mutta ainakaan toviin en oo tänne mitään settiä niistä tunkenut.
Anyway, mun kynnet alkaa vasta nyt olla palautumassa täysin noista geelikynsistä enkä kyseisiä riepottimia koskaan enää hanki, vaikka henkeäni uhattaisiin, vaikka vielä olemattoman tulevan Corgini henkeä uhattaisiin tai vaikka Sergei joutuisi syömään oman vasemman korvansa. Geelikynsien kanssa eläminen ei sopinyt mulle millään tapaa. Ne oli raivostuttavasti koko ajan tiellä ja jäi kaikkialle kiinni, koska ne tipit alko rakoilla. Lopulta mua sattu niin saatanasti, kun yks noista jäi mystisesti pesukoneen luukun väliin ja taittu irti vieden puolet omasta kynnestäni mukanaan ja huusin ja kirosin niin paljon, että päätin hankkitua niistä eroon sillä sekunnilla. Viilasin niitä kun hullu ja liotin X-tran kynsilakanpoistoaineessa ja taas viilasin, revin, nypin ja lopulta sain ne irti suhteellisen kivuttomasti.
Kuvaa eräästä lakkauksesta ajalta X

Omat kynnet oli aluksi todella heikossa hapessa, lohkeili ja muuta mukavaa, mutta kärsivällisyydellä ja ajalla siitäkin selvittiin. Nyt mun kynnet on taas alkanut kasvaan siiheen mittaan, jossa oon omia kynsiäni jo ikuisuuden pitänyt (ja ne on myös aina ollut samassa muodossa, tosin kesällä kokeilin jotain erilaista ja viilasin kynteni teräväkärkisiks, yhh).

Oon aivan superhullu kynsien suhteen ja vaihdan lakkausta useemmin kun sukkiani. Ennen värjäsin hiuksia jatkuvasti ja nyt korvaan sen touhun lakkaamalla kynsiäni (heh). Oon kuitenkin kiintynyt tiettyyn lakkaustapaan viimeaikoina aivan liikaa ja ajattelin kirjottaa siis siitä tähän nyt nopeen selostuksen miten sen saa tehtyä helpoiten.
epäsiistin siistiä
Oon aivan jäätävä harakka kaiken kimaltelevan suhteen ja mun kynsissä on aina vähän jotain blingiä. Noi vihreet kynnet tuossa vasemmalla on suht hirveet, koska se oli kokeilu tummemmilla lakoilla lakkauksesta, jota oon tehnyt vaan vaaleilla ja toi oli irto glitteriä, jota oli hemmetin  vaikee käyttää, kun olin hukannut kunnollisen siveltimeni sille (seliseli).

Nyt kuitenkin asiaan. Elikkäs, tässä tulee ensin surkea instagramkuva siitä, että miltä toi lakkaus näyttää valmiina. Sävyinä lakkauksessa on käytetty perus Seppälälakkoja, joista toinen on valkonen helmiäislakka ja toinen perus läpinäkyvä/hopeaglitterlakka.

1. Poistetaan tietysti vanha lakka kynneltä, jonka jälkeen pengotaan sata vuotta sitä lakkalaatikkoo ja mietitään, että minkähän pohjavärin sieltä tahtoisi. Itse päädyin jälleen vaaleaan lakkaan eli helmiäisvalkoiseen (hurraa, olen persoonallinen ja todella monipuolinen ihminen)

2. Levitetään lakka (tässä tapauksessa se valkoinen) koko kynnelle. Toistetaan tarvittaessa jos lakka kuultaa todella pahasti läpi ja tässä tapauksessa siis kuultaa.

3. Mennään uudestaan sinne kynsilakkalaatikolle ja pohditaan irtoglittereiden ja glitterkynsilakan välillä. Pyöritellään noin 17 eri purnukkaa kädessä ja karsitaan sieltä ensin täydet sudet pois. Tän jälkeen yleensä jäädään kahden värin välille ja valitaan niistä se toinen. Kuvan lakasta poiketen (kyllä teen tässä samalla itselleni kyseistä lakkausta) valitaan hirveä turkoosi glitter, johon et ole edes koskaan koskenut, mutta koska juuri totesit olevasi monipuolinen ja ah niin persoonallinen niin ajattelit nyt oikeasti olla sitä.

4. Levitetään OHUT kerros glitterlakkaa KOKO KYNNELLE. Tän jälkeen annetaan lakan kuivua.

5. Kun eka lakkakerros on kuivunut aletaan levittämään toista kerrosta glitteriä, mutta tällä kertaa levitys aloitetaankin kynnen kärjestä (onko se sana? ei siis sieltä sormen puolelta, mistä yleensä lakataan) ja levitetään suurin osa glitteristä kynnenkärkeen (eli siis tuohon osaan mulla, joka tuolee sormesta yli). Tän jälkeen raja häivytetään vetämällä glitteriä oman mielen mukaan n. kynnen puoliväliin. Annetaan kuivua ja toistetaan tarvittaessa.

6. Kato ettei kohdassa, jossa on vitusti glitteriä ja blingiä ole selkeetä rajaa muun kynnen kanssa (kuten tossa yhdessä mun kuvassa köhköh, koska se näyttää kököltä.)

7. Ihastele kynsiäsi, todennäkösesti tökkät ne johokin niiden vielä ollessa kosteet, kiroilet helvetisti ja luovutat. Olet valmis.

-Mari

2 kommenttia:

  1. Kiva postaus ja tutoriaali! Toinen monipuolinen ja persoonallinen tykkäsi! :D

    Lukisin mielelläni muuten enemmänkin kynsi- ja meikkijuttuja. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä tietää, että näille postauksille riittää kiinnotusta :D
      Tykkään meikata ja laittaa kynsiä niin voishan näistä enemmänkin höpistä ^^

      Poista

Jätähän kommentti! Se piristää päivääni :)