sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Plaah. Mun piti tänään kirjottaa jotain järkevääkin, mutta mun aivot on ihaan sulaa kakkaa. Mä en tiiä mitä tässä höpisen, mutta ajattelin nyt laittaa ainakin kuvaa mun nykysestä reuhkastani. Välillä musta tuntuu, että on niin hiton helppoo elää ja olla, mutta sitten huomaan peiliä tuijotellessani, että vittu on välillä vaikee olla minä! Värjäsin hiukseni noin viikko sitten ja mulla pukkaa JO NYT tyvikasvu näkyviin. Siis JEIJ mun hiukset kasvaa, mutta EPÄJEIJ, koska kohta mun pää näyttää taas siltä, että kaljuunnun.

Mun omat hiukset on ihan supervaaleet ja välillä se on rasite enemmän kun siunaus. Päätin sitten tarttua tätä mun niin hiton pitkään karttamaani totuutta sarvista ja todeta, etten voi värjätä hiuksia joka hiton viikko tai edes kuukausi. Päädyin seisoon vessaan värinpoisto kädessäni ja Sergein repiessä mulle raitalappuja, olin  hetkellisesti paniikissa. Haluanko mä tuhota taas mun tukkaa sen verta, että pääsisin eroon jatkuvasta tuhoamisesta vai tyydynkö ajatukseen siitä, että voisin olla 2 tai 3kk värjäämättä päätäni millään tökötillä ja näyttää sitten kaljulta (kiitos omien hiusteni värin). No päätin, että hitot. Räjäytän päätäni raidoilla, jotta pääsen hieman karkuun karua totuutta (kyllä saan jaariteltua näin paljon shaibaa aiheesta: munhiuksetonvälilläniinperseestäettähohhoijaa). Raidat tehtyäni aloin sitten katteleen tätä kuontaloo ja olin tyytyväinen.
Oon ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni tyytyväinen siihen, että mulla on ns. kusenvärinenpää värinpoiston takia, koska kerrankin se sopii mun muuhun lettiin. Tänään sitten tsekkailin peilistä, että näkyykös se tyvi vielä ihan saakelisti tuolta ja totuus on, että ei. Se uppoo tällä hetkellä aika hyvin mun hiuksiin ja tein ihan fiksun ratkasun. Plus tykkään tästä jokseenkin niin oudosti oranssiin taittavasta letistä, ettei mitään rajaa. Oon jo hetken kaivannut mun kesätukkaa, joka oli ihan mielettömän oranssi ja tää toi lohtua siihen kaipuuseen.
Ajattelin, että huomena voisin vääntää jonkinlaisen: aamulla näytän tältä ja poistuessa asunnostani tältä. Siis jonkun nopeen perusmeikin, mitä käytän tosi usein. Nyt meen pesemään vessaa, koska se on sitä oikeeta glamouria.

-mari


2 kommenttia:

  1. Tääl on kanssa hiustenvärjäyspuuhat meneillään, osittain myös samasta syystä... lopputulos on vaan toivottavasti vähän vaaleampi kuin sulla :) Mutta kun on tässä 7 vuotta värjännyt pelkällä punaisella, niin saa noita värinpoistoja tehdä muutaman, ennen kuin tuntuu missään. Nytkin yritin ekan värinpoiston jälkeen ottaa jotain havainnoillistavaa valokuvaa tästä tukasta, mutta valokuvassa väri näyttää ihan samalta kuin aina ennenkin :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi kuva vääristää hyvinkin paljon. Tää on noin 7-8tummuusasteinen luonnossa ja sellanen ginger enemmänkin kun oranssi :)
      Mä oon jotenkin kyllästyny jatkuvaan värjäämiseen ja kriiseilyyn ja tahdon joskus kasvattaa ehkä oman värini takas nii vaaleempi pohja helepottaa paljon

      Poista

Jätähän kommentti! Se piristää päivääni :)