keskiviikko 19. helmikuuta 2014

Mikä sekoittaa pääni niin etten unta saa?

Jos osaisin vastata tuohon kysymykseen, olisin nukkunut monet yöt kuin pieni vauva. Tänään harteiltani putosi osa suuresta taakasta, joka on painanut pidemmän aikaa selkääni kumaraan. On lohdullista, että totuus on, että asiat selviävät aina ajallaan. Jokin kuitenkin edelleen takaraivossani naputtaa kynällä pöytää ja ärsyttää niin peijakkaasti. Tänään saatoin saada oivalluksen, että mikä se on.
Kyseinen asia on mietityttänyt mua jo pidempään. Voiko oikeesti negatiivisten ihmisten seura vaikuttaa itseenkin sillä tavalla, että on koko ajan paha mieli ja mökötyttää?
Vastaus on kyllä.
En tiedä, että pitäiskö ne ihmiset vaan potkasta pihalle elämästä vai jättää omaan arvoonsa. Jää nähtäväksi, minkä ratkaisun teen, mutta siihen asti koitan ainakin vältellä kyseisiä ihmisiä. Olen varmasti se ihminen, jolle on aina helppo avautua, helppo kertoa kaikista negatiivisista asioista tai tapahtumista, jotka painaa mieltä, mutta joskus olisi kiva puhua ihan vaan liibalaabaa. Olen myös huomannut, että olen monille ihmisille se astia, jonne kaadetaan kaikki ainekset, jotka sisältävät paskan puhumista jostakin toisesta ystävästäni. Ristitulessa ei ole mukava olla. Olen myös niin sinisilmäinen, että uskon ihmisten puhuvan totta. Jos joku haukkuu minulle jotakin ihmistä tai kertoo ''tositarinoita'', oletan niin todellakin olevan totta! Tai ainakin ennen oletin. Nykyään koitan ajatella, että tahdon itse muodostaa mielipiteeni ihmisistä ilman, että toisten sanomiset tai teot vaikuttaisivat asiaan.
Enkä tarkoita etteikö minulle saisi avautua ja puhua vakavista asioista. Olen mielelläni olkapää, johon nojata kun asiat menee pyllylleen, mutta odotan vastapalveluksen olkapäätä, kun sitä itse tarvitsen.

-Mari

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän kommentti! Se piristää päivääni :)