maanantai 26. tammikuuta 2015

Hiusteni tulevaisuus

Värjäsin eilen tosiaan hiuksia pitkästä aikaa, mutta vasta tänään tajusin että oikeesti oon värjännyt mun hiukset tyveä myöten viimeksi 26.10. Tällänen värjäysväli tai lähinnä värjäämättömyysväli on itselleni ihan törkeän pitkä. Jossakin kohtaa ennen joulua havahduin siihen, etten tee oikein muuta, kun värjään tukkaa. Siihen meni aikaa ja rahaa ihan törkeen paljon ja hiuksetkin oli sen mukasessa kunnossa. Oranssit hiukset omistaessani sekä ylipäätään punasävysissä hiuksissa mun luonnollinen tyviväri näkyi ihan järkyttävällä tavalla. Näytin kaljuuntuvalta tai siltä, että päässä on kaljuiks ajeltuja länttejä. Eilen en tosiaan värjännyt edelleenkään omaa tyveä vaan läträsn tukkaa suoraväreillä, joka ei siis tartu tohon omaan tyveen paljoa. Kyllä se vähän sävyttää, mutta ei sen kummempaa ja se lähtee pois jo muutamassa pesussa.
Tänään peilistä katsoessani tajusin, että tuo kestovärien välttely on saanut mun tukan kasvaan nopeammin ja hiukset on myös paremmassa kunnossa. Hiukset on myös päässeet viimein sen jumituskohdan yli. En tiedä onko biotiinilla tai piimaxilla osaa tässä asiassa, mutta uskon, että se on kaikkien näiden kombinaatio. 
En ees muista, että koska mun hiukset olisi olleet viimeksi näin pitkät ja sellaiset, ettei ne takkuunnu aina heti, kun pienikin tuulenpuuska ilmestyy jostakin. Kiharat hiukset on siitä aina vähän hankalat, ettei ne koskaan näytä niin kiiltäviltä ja terveiltä, kun suorat hiukset ja yleensä kiharat hiukset myös takkuuntuu helpommin. Nyt kuitenkin oon jo hetken kokenut, että nää ongelmat alkaa olla takana päin. Onhan mun tukka ihan puhkivaalennettu, joten ei tuo pituus ja latva hyvässä kunnossa ole eikä sitä enää muuten kuin kosmeettisesti kuntoon saakaan. Suunnitelmissa olisikin joskus sitten tasoittaa tuota huonoa latvaa pois, kun pituutta alkaa olla enempi, jos silloinkaan raaskii, heh.

Tässä kuvassa näkyy vähän sitä, että millanen toi mun oma väri on. Se on hyvin vaalea ja kylmän sävynen, joten punasävyjen kanssa on aina ollut ongelmana juurikin se oman hiuksen ja muun hiuksen suuri väriero. Nyt oon huomannut, että pinkissä ja violetissa se ei näytä niin hassulta. Itseasiassa oon päässyt tyven kanssa siihen mittaan, että se alkaa näyttään jopa ihan ok:lta. Kohta onkin taas edessä se vaihe, että näytän hamsterilta, kun omaa väriä on noin otsatukallisen verran ja se korostaa kasvojen pallomaisuutta nätisti.
Minään hetkenä en ainakaan vielä ole katunut tätä päätöstä jättää kestovärejä taakse ja seuraava suunnitelma oliskin värjätä myös hiusten latvat lähelle omaa värisävyä. Laitoin eilen tukkaani kaiken lopun violetin suoravärin ja kun pinkki on myös loppunut kylpyhuonesta, on aika tarttua kaupan kevytväriin ja katsoa saanko latvan sekä pituuden luonnollisen väriseksi. Mua ei haittaa, vaikka se jäisi muutaman asteen tummemmaksi tai olisi vähän lämpimämmän sävyinen, kun oma väri, mutta mahdollisimman lähelle luonnollista sävyä olisi tarkoitus päästä. Suosittelen kaikkia hiustenvärjäyskierteessä olevia edes testaamaan muutamia kuukausia olla värjäämättä omaa väriä jatkuvasti piiloon. Sen oman luonnollisen värisävyn näkeminen saattaa ilahduttaa. Itse ainakin innostuin siitä, että kuinka nätin väriset hiukset mulla on luonnostaan. En tiedä mitä olen vuosia piilotellut. Tuntuu hölmöltä, että oon joskus jopa tätä omaa väriäni hävennyt. Nyt lähinnä en malta odottaa, että näen sitä enempi ja innostun aina, mitä enemmän juurikasvua pukkaa, heh.


-Mari

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän kommentti! Se piristää päivääni :)