keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Sananen meikkivoiteista

Hei! Ajattelin varastaa hetken aikaasi ja rupatella hetken meikkivoiteista. Kiinnostuitko? Ai et... Entä, jos kerron hieman miksi meikkivoide on mun mielestä tärkee osa meikkiä? ai sitten ehkä, okei.
Eli siis mä olen sellanen ihminen, jonka mielestä jo hyvä pohjameikki korvaa melkeen kaiken muun meikin. Mä saatan esim joinakin päivinä poistua kotoa vaan kevyt pohjustus naamassa ja todeta, että mähän näytän hyvältä!

Hyvä pohjameikki vaikuttaa tosi paljon siihen, miltä meikki noin ylipäätään näyttää. Meikistä ja omasta ulkonäöstään ylipäätään saa tosi suttusen näkösen, jos muuten on laittaunut esim. juhlavaatteisiin ja tukka on kiharrettu, meikattu ehkä vähän tummempi silmämeikki ja laitettu huulipunaa, mutta meikille ei ole tehty mitään pohjustusta.  Tämä on toki vain mun mielipide, mutta mun mielestä meikkipohja on hyvin tärkeä osa sitä meikkaamista (okei mä oon myös kulmakarvanatsi).

Mä kohtasin itse tässä Muutamia kuukausia sitten pienen ongelman. Lumene poisti Natural Coden sen alkuperäisen meikkivoiteen valmistuksesta. Se oli mun lemppari monta vuotta ja mä oon edelleen pettynyt tähän päätökseen, mutta toisaalta tässä oli hyvä tilaisuus syöksyä kauppaan ja kokeilla jotakin uutta. Mä aattelin, ettei meikkivoiteen löytäminen voi olla niin hiton vaikeeta ja varsinkin sen takia jo ajattelin sen olevan helppo homma, koska toi Natural Code ei ole mikään maailman peittävin tai muuten tällänen ''meikkigurujen'' tms. suosiossa oleva supermeikkivoide.


Ensimmäisenä kauppaan marssiessani mun käteen tarttui tarjouksessa oleva Maybelline Fit Me. Muutamat tutut olivat tätä kehuneet ja joissakin blogeissakin ollut maininta tuotteesta. Itse en voi tälle kehuja antaa. Tuote ei peitä mitään ja jättää ihon hyvin rasvaisen oloiseksi. Mulla muutenkin otsa rasvottuu meikin alla tosi helposti, joten tää oli mulle ihan ehdoton hirvitys koko tuote. En oikeastaan suosittelis tätä kellekään, tää oli koostumukseltaan myös hyvin ohutta ja sellasta ihan löysää. Kun tätä otti purkista, se vaan valu tuosta kämmenselältä kaikkialle (otan aina kämmenselälle meikkivoiteet puteleista). Pumppupullo on kans vähän epäkäytännöllinen sekä lasipullosta miinusta. Pelkään, että rikon ton, koska oon kauhee ihminen pudottelemaan asioita.


Sokoksessa alkoi viimein ale ja mittani oli niin täynnä tuota Fit Me pettymystä, että marssin Jyväskylässä sokkarin meikkiosastolle ihan suoraan. Kiukussani pengoin alelaareja, kunnes vastaani tuli uusi tuttavuus ''We Care Icon''. Olen kyllä merkin muita meikkejä muutamankin kerran kokeillut, mutta meikkivoiteet ja puuterit oon aina kiertänyt kaukaa. Nyt kuitenkin alesta tarttui matkaan molemmat. Seuraavana aamuna kotona testasin meikkivoidetta, totesin sen olevan ihan himppasen liian tumma näin talvella mulle (kesällähän mä rusketun tosi helposti). Päätin, että heitän joukkoon Grimasin vaaleaa meikkivoidetta aina kun otan tota We Care Iconia purkista. Hyvin toimii, just oikea sävy on löytynyt. Toi sokkarilta ostettu meikkivoide on todella hyvin peittävää, paksua ja sellasta kuohkeeta. Tekee tosi mattasen pinnan. Tuo mieleen laadukkaampia meikkejä, kalliimpia, kuten MAC. En vois olla tyytyväisempi. Oikeesti suosittelen jokaista testaamaan tota, koska toi kestää tosiaankin koko päivän kun puuteroi hyvin. En voi kun kehua, uusi rakkauteni on löytynyt. Toivottavasti tätäkin ei poisteta markkinoilta just kun ehin rakastua.

Mitä meikkivoiteita te käytätte? Onko jotain vakkarisuosikkia?

ps. en tiedä mitä hittoa kuville kävi, törkeen rakeisia pikselikakkoja, pahoittelen.

-Mari

14 kommenttia:

  1. Meikkivoiteen osto on aina yhtä tuskaa :D

    Mä käytin just Rimmelin Match Perfectionin loppuun, aluks en oikei diggaillu sen oudosta hajusta, mut kyl siihe tottu ja tykkäilin, vaati kyl ehdottomasti puuteria kaveriks. No nyt sit testissä on toi uus Natural Coden voide, vähän samantyyppine mun mielestä ku toi mun edellinen. Ei mikään erityinen nyt kuitenkaa.
    Sit yks mihin aina palaan on Maybellinen Matte Mousse, vaikkei sillä oo täydellisesti mun ihoon sopivaa sävyä.

    Mut nyt kiinnostuin tosta We Care Iconista, täytyy huomenna käydä kurkkaamassa paikallisessa Sokoksessa jos sitä löytyis sieltä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa testata tota! Ton laatu on kyllä priimaa ollakseen noin halpaa! Itellä on se, etten mieluusti maksa yli 12e meikkivoiteesta, heh oon pihi...

      Poista
  2. Itse pidän myös meikkivoidetta tärkeimpänä meikkinä, siksi meikkivoiteita löytyykin useampia ja olen valmis panostamaan siihen jopa rahallisesti, jos tuote on hyvä. Tuo Lumenen meikkivoide on ollut myös mun arkikäytössä jo pitkään johtuen, että se vaalein sävy on kerrankin sopiva mun naamalle! Sitä muuten saa edelleenkin, mutta purkki on vain muuttunut. Kävin kerran kaupassa testaamassa tuota Maybellinen Fit Me:tä. No sen sävy oli ensinnäkin kauhea ja ei se koostumuskaan miellyttänyt. Lumenen meikkivoiteen lisäksi mulla on, Grimasin nestemäinen, Chanelin Lumiere, Isadoran Wakeup makeup, Max Factoryn Lasting Performance ja Lumenen Triple Stay.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sen sävy oli muuttunut ihan himppasen ja se ärsytti mua. Se on hieman pinkimpi kun ennen ja kun mun iho punertaa muutenkin niin tuli sellanen: EEEEI! Tarviin keltasävysen! Miks te menitte tekeen tän! :D

      Grimasin meikkivoiteista oon kans tykänny, mutta ajattelin testata jotakin muuta niin sitten siitä tulikin sellanen metsästysshow ettei mitään rajaa. tota We careia kannattaa kokeilla. Se on tosi hyvä, vähän tumma, mutta sit ostaa kaveriks ton grimasin vaaleimman niin saan ainakin ite just perfect sävyn :)

      Poista
    2. aijaa, mä en huomaa siinä mitään eroa :o piti ihan tsekata :P

      Poista
    3. Oonkohan saanu jonkun maanantaikappaleen sit siitä :D

      Poista
  3. Itselläni on ollut meikkivoiteet aina tosi hakusessa. :D Jotenkin en osaa niitä käyttää. Niitä on niin monia ja erillaisia ja eri ihoille ja yhh.... Mutta innoistuin nyt kyllä koittamaan tuota We care iconia, näytti sokoksessa olevan 6,50e ei paha, taidan huomenna tallustella sokokseen... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sen kanssa suosittelen ostaan sellasen beautyblenderin tapasen sienen mitä saa esim henkkamaukalta :) ton levittäminen sormin on hieman hankalaa. Jos on vähän hakusessa meikkivoiteiden kans niin sit kannattaa testata myös tota Lumenen Natural Coden uudistunutta versioo, se levittyy helpommin eikä varmasti saa vahingossakaan pakkeloidun näköstä lopputulosta :)
      Irtopuuteri on muuten kätevä kaikkien meikkivoiteiden kans. Ite käytän Grimasin irtopuuteria ihan meikatessa, mukana kulkee sit aina joku perus parkettikivipuuteri, jos tarvii korjailla. Mutta toi Grimas ei muuta niinkään meikkivoiteen sävyä ja kiinnittää meikin tosi hyvin. Sitä voi käyttää myös luomilla ennen kun laittaa luomiväriä niin se pitää sen luomivärin vähän paremmin paikallaan päivän mittaan :)

      Poista
    2. Hmmm! Voi olla että kokeilenpa molempia! Eipä siitä rahalliseen kadotukseen joudu.. :D Kiitos myös beautyblender vinkistä! Oon miettinyt semmoisen hankkimista mutta en tiennyt mistä semmoisen löytäisi.
      Olen kyllä aina halunnut koittaa Grimasin meikkejä.. tiedätkö saako niitä muualta kuin punanaamiosta? Kyllä pääsisin ensi kuussa Tampereen punanaamioonkin, mutta olisi kiva tietää jos niitä saa muualtakin! :D

      Poista
    3. Mä en ole ihan varma, kun oon ostanut omani tuolta Jyväskylän Aprillista, mutta niitä on aika usein kaikissa tollasissa maskeerausvappusäläkrääpilailupuodeissa :)

      Poista
    4. Ai sieltäkin saa :) No pitää vertailla postikuluja ja katsoa jokin fiksu tapa. Kiitos vielä vinkeistä! ^^

      Poista
  4. Myös mun mielestä meikkivoide on meikin tärkein osa. Ja sama juttu, tulee homssuinen vaikutelma jos muuten hiukset pistetty ja meikit lärvissä mutta se pohja puuttuu. Arkena moinen ei välttämättä niinkään haittaa, mutta juhlameikissä se on pakko olla, perskeles. :D

    Mun pisimpään käyttämä meikkivoide on Maybellinen Matte Mousse, sävyssä 004 light porcelain. Se vitossävy oli mulle ihan liian tumma joten tuuletin ilosta kun toi vaaleampi versio tuli markkinoille. :D Tuota käytän siis arkimeikissä.

    Juhlameikissä taasen käytän Grimasin creme make-upia sävyssä G0. Se on vaalein niistä luonnollisemmista, mutta minä toisaalta oon luonnostani hyvin valkoinen. :D Tästä johtuen se meikkivoiteen löytäminen on ollut hivenen tuskaa kun suurin osa taittaa keltaiseen tai on muutenkin perussävyltään liian tummia, jopa vaaleimmassa versiossa.

    VastaaPoista
  5. Voi ei! Mulla on juuri kohta Natural Coden meikkivoide lopussa ja kuvittelin vain lampsivani kauppaan ja ostavani uuden! Möh : < Täytyy käydä ihmettelemässä tuota We Care Iconin meikkivoidetta jos sävy olisi oikea. Minäkään en siedä niitä valuvia maalimaisia meikkivoiteita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tollaset tosi vetiset/öljyset ohuet meikkivoiteet ei oo yhtään mun juttu :/

      Poista

Jätähän kommentti! Se piristää päivääni :)