tiistai 10. helmikuuta 2015

Asiat, joita en ymmärrä

Pitkästä aikaa on aika avautua täysin rinnoin ja, noh, mahoin koska söin just.

1. #hashtagit
Aiheeseen tai kuvaan liittymättömät tägit tai se, että tägejä on yhdessä pärstäkuvassa noin 30kpl. Mä etsin itse paljon inspiraatiota hiuksiin, meikkaamiseen yms. esimerkiks instagramista ja ärsyttää, kun hakusanalla ''Hair Updo'' tulee jotain perus selfieitä tai jotain pidennysmainoksia tai kuva jostain maisemasta tms. Se on tosi turhauttavaa ihan oikeesti ja en ymmärrä mihin tolla kaikella tägimäärällä pyritään, tuskin se ihan hirveesti enemmän tykkäyksiäkään kuvaan tuo. 

2. Julkisuudenhakuisuus
Mä en vaan ymmärrä, miten jotkut ihmiset tuputtaa itteensä näkyville koko ajan ja jokaista väylää pitkin. Toki jokainen tekee elämällään, mitä tahtoo, mutta jos ainut haave on olla ''kuuluisa'' eikä väliä miten, niin mä en jaksa ymmärtää. Haluaako ne ihmiset olla seuraavia Johanna Tukiaisia?

3. Tosi tosi tosi tosi tosi nuoret vloggaajat
Oon huomannut, että bloggaamisen ja vloggaamisen alotusikä on laskenut ihan kamalasti. 10-vuotiaat tekee meikkikanavia tubeen ja esittelee ostoksia ja sama kirjoitetun blogin puolella. Mä tykkään ajatuksesta, että lapset sais olla edelleen lapsia. Tuntuu, että nuorilla on nykyään hirvee kiire kasvaa pikkuaikuisiks. Kun mä oon ollu 10, oon varmaan kaivanu nenää pihalla toppahaalarit päällä ja rakentanu tosi upeeta lumilinnaa. Toisaalta tein tota lumileikkijuttua edelleen lukiossakin, tosin se oli usein vaan pöljäilyä, hauskaa sellasta. Hitto mä haluan nyt pulkkamäkeen!

4. Asioiden tekeminen itse, vaikkei osata
Mä myönnän, että en mäkään osaa tehdä kaikkea, mitä teen. On kuitenkin eri asia epäonnistua vuodesta ja kuukaudesta toiseen esimerkiks hiustenvärjäämisessä ja silti jotenkin uskotella itelleen, että hanskaa sen homman. Yleensä nää ''kaikkiosaavat'' upottaa siihen kotivärjäykseen ja sen korjailuun yhtä paljon rahaa, kun siihen että menisivät vaan kampaajalle. Mua ärsyttää se, että jos huomataan, ettet vieläkään osaa, mutta silti ei mennä ammattilaisen luokse sitä apua pyytämään TAI esim. googleteta edes asiaa ja perehdytä. Tää on jostakin syystä asia, mikä saa mut vaan kiukkuuntumaan, anteeksi. 

5. Gamergurl!!1111

Tytöt, jotka pelaa. Tytöt, jotka lukee kirjoja. Tytöt, jotka piirtää. Tytöt, jotka kutsuu itseään nörttitytöiksi tms. Mä en ymmärrä. Miksi pitää olla gamergirlgurl, miksei voi vaan sanoa, että pelaa. Mua ärsyttää myös se, että gamergurliksi itseään nimittävät ihmiset yleensä halveksuu sitten niitä muita tyttöjä, jotka ei pelaa. Miten hitossa se on niiltä pois? Yleensä myös suurin osa näistä naisista/tytöistä on ihmisiä, jotka lähinnä poseeraa ps3 ohjain kädessä instakuvassa ja kuvatekstinä lukee ''Playing just sum xbox''

6. Naiset, jotka ei ymmärrä naisia
Kuulen varmaan joka päivä asiaa siitä, miten joku nainen ei voi ymmärtää naisia ja siks sen kaikki kaverit on miehiä, koska on itekin niin äijä isolla Ä:llä. Se, että pieree, juo kaljaa, röyhtäilee ja sanoo mitä sylki suuhun tuo, ei tee naisesta miehekästä tai parempaa ihmistä, kun naisellinen nainen on. Naiset ymmärtää naisia, kun vähän yrittää kerta miehetkin ymmärtää naisia, kun yrittää. Musta tuntuu, että tää on monelle naiselle enempikin egokysymys haalia kavereikseen vaan miehiä, kun tutustua naisiin.

7. Naiset, jotka valittaa että vessanpöntön rengas on jätetty ylös, mutta omat kamat on aina levällään pitkin kämppää. 
Tarviiko tätä ees selventää?

8. Itseäni
Mun aivot toimii välillä niin oudosti, että ärsyynnyn ihan turhista asioista ja pidän esim. facebookissa kaverina ihmisiä, joiden pelkkä naamakin ärsyttää. :D


Löytyykö listalta jotakin, mitä et itse ymmärrä ollenkaan? Tuleeko mieleen jotakin lisäkohtia tähän listaan?
-Mari

6 kommenttia:

  1. 5. kohta perkele soikoon! :D Okei, itse oon kirjoittanut blogin/blogger profiilin kuvaukseen nörtteily mutta toi, että pakotetaan nörttiyttä koko ajan ja juurikin toi helvetin gamergurrrrlll4evah!!!1 Ne ohjaimet on tehty sitä varten, että pelataan eikä niitä kannata pureskella, kuten niissä joissakin kuvissa tehdään. Oikeastaan ketään muita kuin gamergurrleja ei kiinnosta se, että on tissit JA pelaa, siis vähäX fantsuu! Samaan ärsytyskastiin menee juurikin ne "siis mä niinku tuun paremmin jätkien kanssa toimeen, naiset on perseestä!" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis toi on niin argh! :D En vaan ymmärrä mitä väliä onko tyttö vai poika, joka pelaa SIINÄS PELAAT! :D Mä välillä julkasen instassa klippejä kun pelaan, mutta nekin enempi kiroilua ja huutoa kun mikään ei onnistu. :D
      Ja just toi ''en ymmärrä naisia niin en oo niitten kaveri'' Onko noi ihmiset ees yrittäny?

      Poista
  2. Mulla heräsi ajatuksia kanssa tosta viidennestä kohdasta, itseasiassa heräsi niin paljon että kirjotin aihetta ihan erillisen blogimerkinnän. http://sisarsurumieli.blogspot.fi/2015/02/the-curse-of-gamer-gurl1.html

    Tää ei ollut siis mitenkään henkilökohtainen hyökkäys sun merkintää tai mielipidettä kohtaan, mutta tästä merkinnästä vaan lähti ajatukset pyörimään. :) En ole itse ikinä tavannut "gamer gurl!!!1"ia, pelkästään ihmisiä jotka tykkäävät ilmaista peliharrastustaan eri tavalla. Varmasti on niitäkin oikeasti olemassa jotka vain hakevat huomiota pelaamisella, mutta mielestäni se on enimmäkseen pelkkä vahingollinen myytti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä sun blogiin kävinkin heittämässä vastausta :) Ja en ota henkilökohtaisena hyökkäyksenä, elä huoli :D

      Poista
  3. Olen tosta 6. kohdasta niin samaa mieltä ettei mitään rajaa. Vähän hävettääkin niiden "siis mä oon niin erityinen poikatyttö, muut muijat on perseestä!" -muijien puolesta :"D

    VastaaPoista

Jätähän kommentti! Se piristää päivääni :)