perjantai 25. syyskuuta 2015

Mun perussilmämeikki

Kirjottelen teille tänään aiheesta ''mun perussilmämeikki'' eli miten meikkaan melkeinpä aina, kun jaksan siihen hommaan vaivautua. Mä tahtoisin muistuttaa, että tää on siis vain mun tapa tehdä silmämeikki ja koulukuntia on monia. Ei ole oikeaa eikä väärää tapaa tehdä tätä hommaa. Tämä on vain havainnoillistamassa, miten itse homman hoidan kotiin.
Mä oon näissä kuvissa tehnyt jo kulmakarvat ja pohjameikin jne eli se loppusilaus, silmämeikki, puuttuu. En viitsinyt kuvata koko prosessia, miten pakkelit naamaani isken noin ihan alusta alkaen, koska se on aika pitkä projekti näin tekstimuodossa julkaistavaksi. 
Lähdetään liikkeelle ihan perusasetelmasta. Mulla on luomilla hieman meikkivoidetta ja puuteria eli ei vielä mitään silmämeikkeihin viittaavaa. Mulla on luomilla hieman epätasaisuutta värien suhteen ja meikkivoiteella saan tasoitettua ne piiloon tarpeeksi hyvin.

Tässä ylemmässä kuvassa luomet on jo pohjustettu. Käytän pohjustukseen alemmassa kuvassa näkyviä tuotteita (ompas toi paletti kauniissa kunnossa, hupshups). Eli toi valkonen putkilo on Elfin silmämeikinpohjustajaa ja toi paletti on tuollasia crememaisia värejä, joilla tehdään värikorjauksia, korostuksia ja varjostuksia. Mä laitan aina ekana luomelle tota elfiä, annan sen kuivahtaa ja päälle tosta paletista ohuen kerroksen millon mitäkin sävyä lopullisen luomivärin väristä riippuen. Eli koitan ettiä sellasen sävyn tosta paletista, joka korostais ja mukailis luomivärin sävyä. Levitän tosiaan ton cremen ihan sormin luomelle Elfin päälle. Käytän tota palettia luomivärin pohjustusaineen kanssa, koska noi antaa nihkeennahkeen pinnan luomelle ja täten värit tarttuu paremmin ja pigmentit korostuu. Tällä kikalla silmämeikki myös oikeesti kestää koko päivän.  
Tässä kuvassa olen levittänyt luomivärit pohjustuksen päälle. Levitän aina ensin vaalean värin tuohon kohtaan, missä se kuvassakin näkee ja sen jälkeen tummemman sävyn ulkonurkasta luomivakoa pitkin silmän sisäosaan päin. Tän jälkeen häivyttelen ihan sormella noi tumman luomivärin rajat, lisään vaaleaa väriä kulmaluulle ja lisään vaaleaa väriä tuohon kultaisen luomivärin kohdalle, mikäli tarvis. Luomiväri on helpoin levittää luomivakoon, kun silmä on hennosti auki ja sivellin ns. uppoa tonne (kuulostipas brutaalilta toimenpiteeltä.). Sivellintä ei saa painaa tai hangata väkivalloin.

Kulmaluulle valkoista ja silmän sisänurkkaan samaa sävyä. Huolellinen häivytys ja häivytyksen tarkistus. Silmän alareunaan tummaa väriä ulkonurkkaan, kultaista keskelle ja sisänurkan valkoisen häivytys kohti kultaista luomiväriä.
Rajaus nestemmäisellä eyelinerilla kissamaisesti, ripsiväriä ja tadaa. Mun normaali silmämeikki on valmis. Oon jo vuosia meikannut tällä samalla tavalla, tietysti taktiikat ja tuotteet hieman kehittyneet matkan varrella, mutta tässä tämä kaikki yksinkertaisuudessaan.

-Mari

ps. Kiinnostaisiko tälläsiä yksinkertaistettuja meikkitutorialeja lukea useammin? Esim pohjameikin tms. teosta?

2 kommenttia:

Jätähän kommentti! Se piristää päivääni :)