keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Mitä hiustuotteita mun suihkussa on?

Mä olen kipeänä kotona ja mietin, että mikä olisikaan parempaa tekemistä, kun kirjotella blogia flunssasena. Musta tuntuu, että mun pää on vaan täynnä räkää, joten meikkipostaus ei tule kysymykseenkään, mutta sitten muistin postausidean, jonka sain vähän aikaa sitten. Ajattelin, että teitä lukijoita voisi kiinnostaa sellaset perusluottotuotteet markettituotteiden puolelta, joita vaan on pakko aina olla kylppärissä, tosin niiden joukkoon on eksynyt nyt muutamat uudet mukavat tuttavuudet. 
Oon nyt hullaantunut noista Erittäin Hieno Suomalainen -tuotteista ja mun oli pakko erään suosituksen jälkeen käydä ostamassa toi mustikkashampoo myös. Pidän sen hajusta ihan sikana! Aivan törkeen hyvän tuoksunen ja tuntunen shampoo. Jättää hiukset silleen sopivan puhtaiksi ja ilmaviksi. Tosta shampoo+:sta puhuinkin jo aikasemmin, joten siitä en ajatellut edes mainita nyt toistamiseen. Biozellin hopeashampoosta on tullut sellanen peruspieneen taittoon riittävä hopeatökötti ja ton hinta on melkein koko tuotteen paras asia. Sen lisäks mä käytän perusshampoona tollasta XZ Rauhottavaa shampoota. Mä pidän ton tuoksusta ihan mielettömän paljon ja se on mulla käytössä sellasena aivan ns. arkishampoona, sekä Sergei käyttää sitä. En osaa oikein paremmin selittää. Ei tossa tuotteessa mitään ihmeellistä ole, oon vaan tykännyt sen tuoksusta ja pesevyydestä.
Kuten tästä huomaa, mulle hiustuotteissa tuoksu on tosi tärkeä. Mua ärsyttää, jos hiukset tuoksuu pahalle/ei millekään.


Tässä kuvassa on hoitoaineet, jotka on ottaneet jalansijansa meidän kylppärissä ainaisina perushoitoaineina. Elvitalin punanen on jo lapsuudesta tuttu puteli ja se on sieltä asti kulkenut melkeinpä matkassa. Tykkään ton hoitaineen rakenteesta, koska se on todella paksua ja toi silottaa hiukset tosi hyvin. Dovesta oonkin aikasemmin satuillut samoin kun tuosta Hoitoaine+:sta. Uusimpana tulokkaana on Pantenen hiusmaski, jota yritän muistaa käyttää n. kerran viikossa. Toi Pantene tuoksuu vähän turhan voimakkaalle, mutta se pehmittää hiukset mukavasti ja selvittää sopivasti.  Tykkään myös siitä, miten toi Pantenen purkki toimii. Siinä on toi kultanen kansi, joka nousee tosta ja ei tarvi pyöritellä tms. kantta auki, kun on märät kädet tai muuta.
Kookosöljystä on tullut mun kauneustuotteiden numero 1 vasta viimevuosina. Tuun vähän jälkijunassa tähän hommaan. Käytän totakin noin. kerran viikossa hiusmaskina sekä sitten päivittiän meikkien poistoon. Kookosöljyä levitän myös yöksi kasvoille sellasiin todella pakkasen kuivattamiin kohtiin. Ite otan tota kookosöljyä tuolta purkista ihan lusikalla ja mätän sen ''sulamaan'' sellaseen hiustenvärjäysastiaan, jonka laitan lillumaan kuuman veden päälle altaaseen. Tonne purkkiin ei kannata työntää käsiä, ettei sinne mene bakteereita. Ite käytän tota kookosöljyä siten, että pesen hiukset suihkussa. Pyyhe kuivaan fledan ja levitän sitten öljyn niihin. Letitän hiukset ja nukun öljy päässä. Aamulla pesen hiukset uudestaan ja laitan normaalin hoitoaineen perään. Käyttötapoja on varmaan yhtä monia kuin käyttäjiä, mutta itelleni tää on sopivin. Pesen hiukset ennen levitystä sen takia, ettei hiuksissa ole silikoneja tms. jotka vaikuttaisi öljyn hoitavuuteen.

Mitä teidän kylppärin luottotuotteet on hiustenhoidon suhteen? Löytyykö samoja?

-Mari

4 kommenttia:

  1. Täytyy ehkä antaa itsekin uusi mahdollisuus noille lapsuudesta tutuille Erittäin hieno suomalainen -tuotteille! Ainakin tuo mustikkashampoo kuulostaa ihanalta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa! Musta tuntuu, etten osaa enää luopua näistä ihan jo hintasakin takia :D

      Poista
  2. Minullakin on tuota kookosöljyä, ostin sitä juurikin hoitamaan kuivia hiuksia, mutta kuivuus on nyt vähentynyt niin tulee vähemmän käytettyä. Aina ennen (ja jälkeen) vaalennusta lutraan koko pään öljyllä, jolloin se suojaa tukkaa vähän vaalennusaineiden myrkyiltä ja jälkikäteen kosteuttaa vaalennuksen jälkeen kuivia hiuksia. Annan vaikuttaa pari tuntia ennen tukan pesua, mutta en osaisi nukkua öljyisillä hiuksilla, koska siinähän menee sitten lakanakin likaiseksi O__o tai sitten minulla on vaan eri käsitys, että kuinka paljon sitä kannattaa löträtä :D
    Yllätyin myös miten pitkään se säilyy. Minulla se on huoneenlämmössä pimeässä kaapissa, kun en käytä ja lusikalla sitten otan sekä ruoanlaittoon että tukkaan ja tuleepa yleensä vielä nuoltua lusikka perästä, koska sattuu olemaan myös hyvänmakuista.

    Miten käytät kookosöljyä meikinpoistoon? Voiko sillä pestä myös silmämeikin vai onko se enemmän meikkipohjan poistoon ja lähteekö sillä kaikki vai joutuuko vedellä hinkkaamaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ainakin lähtenyt ripsivärit ja kaikki tolla. Otan sitä ihan käteen siitä lusikasta ja laitan naamaan, hieron naamaan sit pyyhin vanulapulla sen pois nassusta. :)

      Ja en mä tiiä, ei mulla lakanat kyl siihen öljyyn mee, vaikka kierinkin ihan sikana yleensä :D

      Poista

Jätähän kommentti! Se piristää päivääni :)